Případovka z první ruky:
Jak se dělá božský osobní web?

Případovka Nea
„Kluci, ještě jednou díky za ten web. Je boží a už mi přivedl dost zákazníků.“
„Není zač, to jsme rádi. Nechtěla bys nám o něm napsat případovku? Víš, o tom, jak vznikal.“
Případovka Nea
Případovka Nea
„Jasně, není problém!“

Tak tady tu případovku máte!

Komuniké, těší mě!

Je slušnost se představit. Jsem Bára Nováková a píšu reklamní texty.

Mojí profesi se říká copywriting a copywriterů je na světě jako kobylek. Když jsem se po letech v agentuře rozhodla přejít na volnou nohu, věděla jsem, že musím vyniknout.

Tak vznikla Komuniké – moje osobní značka. Komuniké je textařka, bohyně obsahu, copywriterka s mými zkušenostmi, ale svým vlastním sebevědomím. A bohyně Komuniké potřebuje božský web.

Přesně takový, jaký pro mě vytvořili kluci z Nea.

Žena v zelených šatech sedící na žlutém křesle

„Bude to zelený a žlutý a jednoduchý“

Sedíme s grafikem Radkem u kafe a já máchám rukama.

Případovka Nea
Chtěla bych to minimalistický, víš? Velký nápisy. Zajímavej font. Ale minimum grafiky. Bude tam fotka, hodně zelený a asi žlutá.“
„Jasně, já bych to viděl na nějakej psanej font.“
Případovka Nea
Případovka Nea
„Jo, přesně! Ale nic přeplácanýho.“
„Vůbec. Dělám čistý weby. Představuju si to asi takhle...“
Případovka Nea

A tak jsme máchali rukama spolu, házeli nápady, vysvětlovali a já jsem věděla, že jsem narazila na správného člověka. Musím přiznat, že se mi ulevilo. Sednout si s grafikem totiž vůbec není samozřejmost. Radek ale rychle pochopil, co jsem zač a jaký web potřebuju.

Výsledek? Božský

Poslala jsem Radkovi texty, fotky od skvělé Venduly Karlíčkové a nákresy struktury webu. Ty běžný zadavatel nemusí řešit, já jsem ale zvyklá ošéfovat si obsah webu od úvodního nákresu po poslední tečku. O pár týdnů později mi píše Radek: „Posílám první nástřel. Vůbec to není dokonalý, takže se nelekej a klidně připomínkuj.“

Otevírám přiložený soubor... a musím si promnout oči. Cože? To přece není možný. Čekala jsem všechno, jen ne takhle perfektní web. Je můj. Odráží mě, sedí mým textům. Posílám ho Oldovi Kejíkovi, expertovi na UX (použitelnost webu), ten ale pošle zpátky jen pár nápadů na zlepšení. Oba vidíme, že Radek prostě umí. Kódování dostal na starost Jirka. Přivedl na svět web, který je rychlý a spolehlivě funkční.

Komuniké s velkým K

Spolu s webem vzniklo i logo, které mě odráží stejně jako celý web. Vyšlo z mé záliby v psaní plnicím perem a zeleným inkoustem.

Na Radkův pokyn jsem během přednášky na konferenci poslušně čmárala do zápisníku: Komuniké, komuniké, KOMUNIKÉ. Znovu a znovu, dokud úvodní K dokonale nezapadlo do loga.

Podtržítko bylo zase moje přání. Chtěla jsem prvek, který budu moct z loga vzít a použít ho v další grafice jako spojovací prvek.

Ohlas mě posadil na zadek

Možná si říkáte: „To je pěkný, že máš hezkej web, ale co z toho?“

Přiznávám, že jsem web vypouštěla do světa se staženým žaludkem. Co když mě ostatní copywriteři, webaři, grafici a UXáci rozcupují? Co když jim Komuniké bude připadat moc sebevědomá?

Ale ohlas mě posadil na zadek. Ze všech stran se sypaly gratulace. Lidé se ptali, kdo web dělal. A hlavně: hned po spuštění webu se mi ozvalo několik zákazníků. Psali mi: „Víte, já vás sleduju už nějakou dobu, ale až ten web mě přesvědčil, že musím s tím svým taky pohnout.“

Web zásadně nakopnul moje podnikání. Proto jsem souhlasila, že vám o něm ráda povím. A proto doporučuju práci kluků z Nea na každém kroku.

Napište jim i vy. Ale zas ne všichni, ať mají ještě někdy čas zajít na kafe.

Jdete do toho?

Ozvěte se a zjistíme, jak bychom vám mohli být užiteční. Možná z toho vzejde skvělá spolupráce.

+420 608 786 915